Podpisał umowę, ale nie zamierzał spłacać zobowiązań. Teraz odpowie za oszustwo
Śledczy tutejszej jednostki ustalili, że mieszkaniec naszego miasta, działając w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, w zeszłym roku wprowadził w błąd jednego z pracowników dużej firmy telekomunikacyjnej, co do faktu chęci wywiązania się z umowy i doprowadził do niekorzystnego rozporządzenia mieniem firmy.
W dniu podpisania umowy 22-latek otrzymał telefon komórkowy o wartości 1,2 tys. złotych. Po otrzymaniu urządzenia przestał kontaktować się z operatorem i nie regulował należności za abonament, co doprowadziło do wypowiedzenia umowy przez dostawcę usługi. Sprawa wyszła na jaw po tym, jak przedstawiciele sieci telefonicznej zgłosili podejrzenie oszustwa na Policję. Działania operacyjne oraz analiza dostępnych danych pozwoliły funkcjonariuszom zidentyfikować sprawcę i postawić mu zarzuty.
22-latek przyznał się do winy i stanie teraz przed sądem. Za oszustwo grozi mu kara pozbawienia wolności do lat 8.
Zespół Komunikacji Społecznej
Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu
sierż. szt. Aleksander Karkosz