Oszuści ponownie uderzyli. 61-latek zawierzył im i stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych
Mężczyzna odebrał połączenie od osoby, która rzekomo miała być pracownikiem banku. W rozmowie oszust przekonywał, że pieniądze zgromadzone na koncie pokrzywdzonego są zagrożone i należy działać szybko, żeby ich nie stracić. Polecił przelać zgromadzone oszczędności na inne konto bankowe. Później sprawy potoczyły się błyskawicznie. 61-latek poszedł do banku i zrobił przelew na kwotę ponad 45 tys. złotych. Mężczyzna po kolejnym telefonie od oszustów, zorientował się, że padł ofiarą przestępców i ostatecznie powiadomił o zdarzeniu policjantów.
W związku z kolejnym tego typu zdarzeniem ponownie przypominamy, by nie wierzyć w podobne historie. Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc do banku lub udając się do najbliższej placówki!
Oficer Prasowy
Komendanta Miejskiego Policji w Wałbrzychu
kom. Marcin Świeży