26-latka z Wałbrzycha usłyszała zarzuty oszustwa bankowego
fot. KMP w Wałbrzychu
Mieszkanka Wałbrzycha usłyszała zarzuty po trzech próbach wyłudzenia od banku. Policja zarzuca jej dwa oszustwa i jedno usiłowanie oszustwa związane z fałszywymi reklamacjami transakcji BLIK i kartą płatniczą.
REKLAMA
Zarzuty za fałszywe reklamacje bankowe
Wałbrzyscy policjanci zajmujący się przestępczością gospodarczą zakończyli postępowanie w sprawie wyłudzeń na szkodę banku. 26-latka została przesłuchana i usłyszała zarzuty dwóch oszustw oraz jednego usiłowania oszustwa.
Śledczy ustalili, że kobieta w dwóch reklamacyjnych zgłoszeniach dotyczących transakcji BLIK z 26 maja i 13 czerwca 2025 roku podała nieprawdziwe informacje. W wyniku wprowadzenia banku w błąd zostały jej zwrócone środki w łącznej wysokości 657,53 zł.
- 6 lipca 2025 roku reklamowała nieautoryzowany przelew natychmiastowy na 2000 zł, co również skutkowało zwrotem środków.
- 3 sierpnia 2025 roku zgłosiła reklamację dotyczącą transakcji kartą z okresu od 7 do 15 lipca 2025 na łączną kwotę 1574,15 zł. Reklamacja została odrzucona, a bank poinformował policję.
Kobieta usłyszała zarzuty z art. 286 § 1 Kodeksu karnego oraz art. 13 § 1 w zw. z art. 286 § 1 Kodeksu karnego. Grozi jej kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.
Postępowania reklamacyjne i procedury bezpieczeństwa są kluczowe dla ochrony środków klientów i instytucji finansowych. Pamiętajmy, że fałszywe zgłoszenia mają konsekwencje prawne. - kom. Marcin Świeży
Informacje pochodzą od Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu.
źródło informacji: kom. Marcin Świeży / policja.pl
PRZECZYTAJ JESZCZE









